Meegedraaid in Plusklas bs ’t Wikveld

Enkele weken terug heb ik, op verzoek van een leerkracht die bij mij de één daagse workshop Matrixmethode had gevolgd, een middag meegedraaid met de plus klas van kinderen van groep 5 t/m 8.

Ik heb hier eerst uitgelegd wat ik deed, daarna heb ik gevraagd hoe zij gemakkelijk konden leren. Sommige kinderen gaven aan niet te leren. Natuurlijk leerden zij wel, maar waren er zich niet van bewust hoe ze het deden. Hierna hebben we gekeken hoe iedereen het deed. Het bleek dat veel van deze kinderen in plaatjes/filmpjes dachten.

Na het gesprek mochten de kinderen kiezen of ze met mij hun hoofd gingen tekenen en hier mee werken. Vanuit deze tekeningen kwamen zowel leer al emotionele stukken naar voren. Hier hebben we mee gewerkt wanneer ze zelf aangaven dit te willen.

Voor mij was het de eerste keer om te ervaren hoe je er in een groep, wel een kleine groep van 12 leerlingen, goed en op diverse gebieden mee kon werken. Het smaakte naar meer….

Over frankakindercoach

Eigenaar van Insight-coaching http://www.insight-coaching.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

