Reacties van ouders, kinderen en leerkrachten

Bericht van ouder:

Wij hebben zeer positieve ervaringen met Insight Coaching.
Ondanks de spanning en onzekerheid wist Franka snel het vertrouwen te winnen van onze zoon.
Haar werkwijze is duidelijk en direct. De resultaten zijn verbluffend! Door deze andere insteek voelt hij zich niet meer dom!
Onze zoon heeft in korte tijd meer zelfvertrouwen gekregen en hij zit weer lekker in zijn vel.
Franka bedankt!

 

Bericht van een ouder:

 

Net voor de grote vakantie heb jij een paar sessies met onze zoon gehad. Hierbij laat ik je weten dat hij een hele goede start op het voortgezet onderwijs heeft gehad. Na enige tegenstribbeling liet hij mijn hulp toe. Tot januari begeleidde ik hem heel intensief (b.v. structureren door begrippen in WRTS te zetten). Hierdoor heeft hij ontdekt dat hij heel goed is in uit het hoofd leren. Hij heeft ervaren dat hij ook resultaat kan boeken als hij wel weer de moed heeft om zich in te spannen. Hij heeft veel meer zelfvertrouwen. Vanaf januari hoef ik hem nog nauwelijks te helpen. Hij gaat er weer helemaal voor. Hij is weer trots op zichzelf en wij op hem

 

Bericht van ouder:

Hallo, Ik had al verschillende dingen over je gehoord, voordat ik de stap zette om een afspraak met je te maken. Ik was vrij sceptisch over de methode, omdat ik het zelf allemaal niet zo begreep wat er bij jou werd gedaan. Toen 2 vriendinnen van mij, bij jouw infoavond waren geweest hebben ze mij weten te overtuigen om een afspraak te maken.

Toen jij bij de eerste afspraak het alfabet in N. zijn hoofd had gezet, en N. het zelfstandig na 5 min. kon opzeggen liep er letterlijk een traan over mijn wangen. Ik was verbluft, blij opgelucht en heel gelukkig toen ik N. zijn blijde trotse gezicht zag. Wat was hij trots op zichzelf!

Iedereen die het maar horen wilde vertelde ik wat hij bij jou had gedaan. Hij had eindelijk een manier ontdekt om dingen in zijn hoofd te zetten , en die ook nog daar bleven staan. Ik ben je dan ook reuze dankbaar dat je N. deze methode hebt willen aanleren.

Ik ben het met je eens dat elke school zo te werk moet gaan, als het op de “ouderwetse” manier niet werkt. Dus nogmaals bedankt.

Bericht van ouder:

Hallo,Het is echt al de eerste dag merkbaar bij onze zoon, want hij stond vanmorgen op met de mededeling, dat hij de Apenheul, waar hij pas geweest is in zijn paarse kast had gestopt, geweldig!!!Hij heeft met volle trots de woorden gespeld voor zijn zus, en verteld dat hij zijn hoofd had opgeruimd, mijn dochter riep gelijk, oh mam dat wil ik ook, dus hierbij wilde ik je even laten weten dat ik ook graag met haar wil komen.Ik begrijp zelf nu ook beter wat die chaos bij ze doet, en hoe ik ze daar bij kan helpen

Leerkracht die workshop heeft gevolgd:

Ik heb vrijdag al “geoefend” bij een jongen die de getallenrij wel opzegt, maar de 8! ( yes!!!!) steeds vergat.

Ik kan bijna niet wachten tot maandag om te horen en te zien hoe het nu in zijn systeem zit. ( of niet), dan nieuwe poging.

Mijn collega heb ik het uitgelegd. Ze keek me aan of ze water zag branden. Ze haalde haar ll. uit de groep. En: hij “keek”naar zijn rijtjes en noemde alle cijfers op!!!!!!!!

Zo leuk! Ik heb het ook nog bij een ll. uit mijn groep gedaan

Vandaag contact gehad met ll. uit andere klas. Het cijfer 8 zit nog steeds in zijn systeem en op de goede plek.L.l bij mij in de klas had cijfers t/m 10 wel op zijn “plankjes” staan.Deze wilde hij nu anders indelen/ oke, gaf goed aan hoe hij het wilde.De 6 en 9 schreef hij niet goed/ nu goed terug laten zetten. Bij ll. uit groep 3 de letters in een kast aan het zetten

Van een ouder:

 Onze dochter gaat naar groep 5 !!!!

Ze is superblij en trots. En wij ook… Goed he! Want wat heeft ze hard gewerkt de laatste maanden en gelukkig met een mooi resultaat. ’s Avonds sprak ik er nog even met haar over en gaf haar een compliment en zei dat ze dankzij haar inzet en harde werken dit heeft bereikt. Haar reactie was meteen: En Franka natuurlijk. Leuk he!Een half jaar geleden zaten wij, als ouders, met onze handen in het haar, omdat onze dochter compleet vastliep op school en echt niet lekker in haar vel zat. Toen ze met mijn man van haar eerste consult bij jou thuiskwam zag ik al meteen een enorme verandering in het gezicht van onze dochter. De spanning was er van af en ze keek opgelucht. De blik in haar ogen was zo anders. Na een paar consulten kregen we de “oude” dochter langzaam, maar zeker, weer terug. Ze bloeit weer helemaal op.De matrixmethode klinkt zo eenvoudig, maar het zelf toepassen valt niet mee moet ik zeggen. Dat vergt toch wel de nodige ervaring, mensenkennis en inzicht.Wij zijn je dan ook enorm dankbaar voor jouw hulp.

We hopen je natuurlijk niet meer nodig te hebben, maar als het wel zo is, dan weten we je zo te vinden!

Leerkracht na het volgen van de workshop:

Ik heb intussen al een aantal dingen uitgeprobeerd en me al verschillende keren verwonderd.

Mijn zoon heeft zijn hoofd getekend en samen met mij zijn hoofd leeggemaakt, daarna heeft hij uit eigen vrije wil zijn hoofd nogmaals getekend. Deze zag er zeker veel geordender uit. Hij heeft het geschreeuw van broer en zus gedelete. Direct daarna ging hij zijn zus uitdagen tot ze gillend de keuken in kwam. Op mijn vraag wat is er hier aan de hand antwoordde mijn zoon. Nee, ik hoor niks!Ik heb zelf bij jou het schreeuwen van Willem verzacht. Het is niet weg, maar dat zei je al. Ik merk wel dat ik het minder erg vind en dus niet meer reageer en het dus af begint te nemen.Spinnen ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik heb een opruimpoging gedaan bij mijn trubbelkont in mijn klas. Hij was totaal niet meer met de opdracht bezig. Lag onder de bank, vouwde vliegtuigjes, gooide met potloden enz. enz. Ik ben bij hem gaan zitten en vroeg hem te vertellen wat er in zijn hoofd zat. Het antwoord was water. Alles dreef. Dit water hebben we eruit gehaald en we hebben alles terug gezet. Hij is daarna weer aan het werk gegaan en heeft zich toch zeker nog 15 a 20 min weten te concentreren. Daarna verwaterde dat (Hoezo leuke woordspeling), maar het werd niet meer zo erg.

Verhaal van een moeder:

Ik wil mijn verhaal doen over mijn dochter. Wij liepen op een gegeven moment totaal vast met het leren en emotioneel gebied. Zij werd een aantal jaar erg gepest, waardoor zij  van een vrolijk  meisje naar een heel gesloten emotioneel meisje veranderde  met  woede uitbarstingen ,terwijl ze dat nooit heeft gehad. Ze kwam in de knoop te zitten met leren . Toen ben ik in aanraking gekomen met de matrixmethode . Als eerste heeft ze heel haar hoofd geleegd opgeruimd ,en rekenen ,woorden,emoties,er op een goede manier in gezet. Er een kastje voor gemaakt met laatjes, en alles op een eigen plekje geplaatst, denkbeeldig in haar hoofd. We zijn er achtergekomen dat ze plaatjes maakt in haar hoofd met leren, ze leert anders. En dankzij de matrixmethode heeft ze geleerd om zo te leren, ze heeft ook een ankertje, dat haar helpt als ze het ooit moeilijk heeft. Ik zie vaak terug dat ze bepaalde handelingen gebruikt wat haar helpen beter te leren. Wij zijn blij en veel opgeschoten met deze methode en hebben de begeleiding als zeer positief ervaren. We zijn er mee geholpen. Het heeft alles voor haar een stuk makkelijker gemaakt, zoals het  leren van nieuwe dingen en het omgaan met emoties waar ze last van heeft..

Reactie van een moeder:

Omdat ik als moeder wist dat mijn kind echt wel heel intelligent was, maar als ik dan met zijn leerkrachten sprak over zijn niet vorderen met het lezen, brak bij mij de spreekwoordelijke klomp….

Hoe kan dit, hij is zo slim, waarom loopt hij dan zo achter met lezen op zijn leeftijdgenootjes… Onbegrijpelijk.

Ik ben toch eens verder dan zijn school gaan kijken, want ze kunnen me nog meer wijs maken. Er klopt iets niet, dat kon gewoon niet anders….

Via gesprekken met ervaringsdeskundige die mijn kind heel goed kende ben ik bekend gemaakt met de methode ” Ik leer anders”

Ik was zo opgelucht, alles wat ik erover las sprak voor mij boekdelen, zoveel Herkenningspunten…

Zodoende ben ik bij Franka Voorwist van Insight Coaching terecht gekomen…

En jawel al bij de eerste ontmoeting met haar en mijn zoon werd het duidelijk dat we inderdaad te maken hadden met het feit dat mijn zoon (9 jaar) een beelddenkend jongetje is.

Franka gaat heel professioneel te werk en stelt je kind echt op zijn gemak en ook neemt ze alles mee in haar training waar het kind aangeeft moeite mee te hebben, zelfs als dit niet direct met ” ik leer anders” te maken heeft…

Samen met mij is ze ook op gesprek geweest met de leerkrachten van mijn zoon om daar uit te leggen hoe het voor mijn zoon in zijn bolletje werkt.
Dit werd door de leerkracht enorm op prijs gesteld en hebben ons beloofd hem wat meer te ondersteunen in zijn manier van leren….

Hoe dit verder gaat moeten we nog even afwachten, maar ik ben erg positief gesteld en waardeer enorm de inzet van Franka die haar hart op de juiste plek heeft zitten en echt om de kinderen waarmee ze werkt geeft!

Insight coaching, Franka dus is echt een aanrader….

Bericht van een ouder:

We hebben je begeleiding als zeer waardevol ervaren. Goede praktische tips, L. voelde zich op haar gemak bij jou en we hebben echt kunnen opruimen in haar hoofd. Het resultaat is geweldig. Ze zit lekker in haar vel, slaapt goed in en ook het leren is leuker geworden. We zoeken samen naar afbeeldingen bij de stof en het eerste resultaat een 10 voor Natuur. Geschiedenis ging ook goed, maar nog geen uitslag. Aardrijkskunde is moeilijker, maar na wat speurwerk op internet ook daar een site gevonden met mooie plaatjes.  (www.meestermichael.nl). Taal is nog steeds moeilijk, maar ook daar richting de 7, dus zeker een punt hoger dan ze gewend is. De leukste opmerking van L.: Sinds we bij Franka zijn geweest ben ik niet meer zenuwachtig voor de toets, maar wel voor de uitslag! Ik kan nu ineens een hoog cijfer halen!..

 

Verhaal van een moeder

De eerste keer dat we bij jou kwamen was echt een beleving, ongelooflijk hou hij het oppikte en hoe het hem lukte

om zijn hoofd letterlijk leeg te maken. Als je zag hoe hij daarmee bezig was lijkt het een beetje raar maar uiteindelijk heeft het wel het gewenste resultaat gehad. Ook kende hij in het begin van de behandeling het alfabet nog niet goed. Aan het einde

van de behandeling schreef hij zo het alfabet op en tot op heden zit dat nog steeds goed in zijn hoofd. Echt ongelooflijk.

Je merkt dat hij later heel makkelijk ook de tafeltjes in zijn hoofd kon zetten, binnen een kwartiertje kent hij dan de tafeltjes.

Het automatiseren is wel lastig omdat hij telkens het beeld weer naar voren moet halen, hij weet de sommen dus wel alleen niet binnen

de tijd die ze op school van hem verlangen.

Het belangrijkste van alles is dat hij na de eerste behandeling al meteen het gevoel had dat zijn hoofd beter opgeruimd was waardoor

hij meer rust ervaart. Tot op heden werkt dat goed, mocht hij het lastig hebben dan kunnen we zelf met de methode aan de slag en helpt het hem echt om zijn hoofd weer op orde te krijgen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s